fotopropaganda blog o dobrej fotografii

Polska “fashion” fotografia…?


A jednak okazuje się, że można. Deficyt nowych, zdolnych, ale co najgorsza mało pomysłowych twórców fotografii “fashion” na rodzimym rynku jest największa bolączka dla całego biznesu modowego w Polsce. To się może zmienić. Jak podaje Fotopolis podczas poznańskich targów “Tex-Style” w dniach 4-6 marca 2008 odbędzie się pierwsza wystawa polskiej fotografii mody Fotofashion.pl . Brawo!

Jest to jakiś mały krok w kierunku zarówno promocji samej dziedziny (która w Polsce od dawna okupowana jest przez kilku fotografów), jak i fotografii komercyjnej generalnie.

Poza nurtem “czasopism dla kobiet” w stylu Pani, Elle czy Twój Styl, gdzie można znaleźć sesje właśnie tych kilku powtarzających się nazwisk, istnieje jednak duży rynek świetnych fotografów, którzy nie pchają się na afisz. Zarówno ze względów finansowych (można zarobić robiąc stocki dla LPP w cieniu własnego studia), jak i ze względu na nieistniejący rynek fotografii mody w Polsce. To utrudnia start i przebicie się wielu zdolnym fotografom bez nazwiska. A brak konkurencji ponownie promuje oklepane już trochę i pachnące retrospekcją sesje Tyszki, Poremby czy Wolańskiego.

Oby to był krok do upowszechnienia dobrych i pomysłowych sesji modowych (niekoniecznie kolejna sesja w studio z szarym tłem) i wypromowaniu wśród producentów mody na odważne i szalone niekiedy sesje w zachodnim stylu. Tu prekursorem niech będzie włoskie wydanie Vogue…

fotopropaganda blog o dobrej fotografii